Voor de buis voor een voller huis?

Standaard

Herkennen jullie de brug op bovenstaande afbeelding? Het is de befaamde Golden Gate Bridge uit San Francisco, Californië, de brug die vaak wordt gebruikt in films en series. Daar delft hij vaak het onderspit, want er blijft op ’t witte doek meestal niks van ‘m over. Er is echter 1 scène waar ik hem zelf voornamelijk van herken én waar hij ook altijd heel blijft, en dat is in de openingsscène van Full House. Het was de afgelopen weken dan ook een feest der herkenning voor mij, want deze serie heeft een opvolger gekregen: Fuller House! Ik deel graag met jullie wat ik van de eerste afleveringen vond.

Voor wie de serie (nog) niet kent: Full House was een Amerikaanse tv-serie, die van 1987 tot 1995 werd uitgezonden op de Amerikaanse zender ABC en later op de Nederlandse televisie te zien was op RTL4, gevolgd door Veronica (waar ik het van ken) en diens opvolger Yorin (“kennen jullie deze nog nog nog nog…?”). Bekende sterren die iedere doordeweekse avond zorgde voor een klein half uurtje vermaak in ons huis waren onder andere The Olsen Twins (afwisselend in de rol van de kleine Michelle Tanner, de kleinste telg van de familie) en Bob Saget (de vader des huizes, en misschien ook wel bekend als de presentator van America’s Funniest Homevideo’s).

Nu, zo’n 21 jaar later, is de familie Tanner terug. Zonder The Olsen Twins (die zijn toch al jaren niet schattig meer), mét Bob Saget (wat ik prima vind, aangezien hij zo’n beetje het gezicht van de familie was). Ook de rest van de cast is weer op het witte doek te bewonderen (hallo, John Stamos!), samen met wat nieuwe gezichten (nieuwe kleine kindjes, hartstikke cute!).

De teaser weet de sfeer van de oude vertrouwde serie goed weer te geven. Het huis van de familie bekender, met de woonkamer met die typische Amerikaanse trap naar boven en de bekende achterdeur bij de keuken… Heerlijk, die nostalgie!

Ik keek de eerste 2 afleveringen. De eerste 5 tot 10 minuten van de eerste aflevering zijn gereserveerd om alle ‘oude bekende’ op te laten komen en het ‘publiek’ (lees: het bekende Sitcom-cassettebandje en misschien ook enkele mensen thuis) te laten juichen en klappen. Bij de eerste 2 personen is dat leuk (want: herkenning!), maar na de 3de persoon begint dat riedeltje een beetje te vervelen. Wat ze daar wel goed hebben gedaan is uitleggen wie deze personen ook alweer waren en waar zij zo’n 20 jaar later staan in hun ‘Full House-carrière’. Lekker nostalgisch, volgens mij ook voor de acteurs zelf!

Fuller House Netflix

Na het ‘voorstelrondje’ zet de nieuwe introtune in. Het is het oude liedje in een nieuw jasje. Erg leuk om te zien, met de oudere beelden van de serie die dan voorbij komen. Ik kan me voorstellen dat deze serie dus vooral een feest der herkenning is voor de mensen die ‘Full House’ ook keken, maar wat verwarrend kan zijn voor mensen die de serie nog niet kennen: je krijgt ineens met een hele nieuwe familie te maken. Pas na 20 minuten kreeg ik zelf het idee dat ze pas echt aan het verhaal begonnen.

De tweede aflevering begint het dan echt. Het is duidelijk een losse aflevering, waarin slechts een enkele keer wordt er een verwijzing gemaakt naar ‘the good old times’. Laat je dus vooral niet afschrikken door de eerste aflevering. Het is een typische sitcom, heerlijk als je even een half uurtje tussendoor de tijd hebt en zin heb in iets luchtigs. Verwacht echter geen hilarische, diepgaande show, want dan kom je bedrogen uit.

Wat vinden jullie van de comeback? Of welke serie mag van jullie snel weer terugkomen?

Bij ieder bericht een reminder? Volg me op Bloglovin’

7 gedachtes over “Voor de buis voor een voller huis?

    • In Full House vond ik ze nog wel schattig, maar daarna… Neh :p Friends vind ik trouwens nog steeds leuk om te kijken 🙂 Ben benieuwd of ze die ook nog ooit nieuw leven in gaan proberen te blazen.

      Like

Geef een reactie

